Sider

lørdag den 11. september 2010

Vi kan selv klippe vores hår

Hår klipning til en hel familie kan være en helt udskrivning. Min kollega sagde den anden dag, at hun havde betalt 1000,-kr. for klipning og farvning og hun var ikke tilfreds og måtte havde det lavet om. 1000,- plus to timer i frisørstolen + transport + skat og en ny farvning mere tidforbrug( måske dækker frisøren) = små 3000,-kr. skal der tjenes til at betale og hvis frisuren skal være i orden så skal dette gentagen mindst 6 uge efter..........

Da jeg var ung drømte jeg også om at blive frisør, indtil en meget kedelig praktikplads, fik mig til at forstå, at det skulle jeg ikke. Men undervejs i mit liv, har jeg altid lært af at se hvordan andre brugte deres hænder. Jeg tror jeg er meget lærenem, når jeg har set noget blive gjort en gang, så kan jeg det selv næste gang.

Som barn fik jeg sjældent klippet hår hos en frisør og måske kun fordi, der flyttede en ind i genbo huset, hvor hun lavede en lille salon. Mine forældre klippede mig i mit lange hår, ofte skævt. Jeg blev modig og klippede selv en skolekammerat, så mine forældre, brødre, kærester, venner så siden mand og børnene og andre der lige så at det kunne jeg. Jeg klipper og farver selv mit hår hvilket jeg har gjort i 25 år. Min store søn kommer stadig hjem og spare penge og siger "ingen kan gøre det som dig mor"!!! Min datter farver, klipper og sætter jeg hår på. JEG MÅ HAVE SPARET MANGE PENGE og andre ligeså.


Jeg viser lige et par billeder af Mathias og Alona med hjemme designet hår.
Alona har ofte håret flettet i den ene side så det virker som under cut, men her er alt flette.
Mathias kom med et billed af en skuespiller og det tilpassede vi til ham. Foto: Ved ikke hvem

Ingen kommentarer:

Send en kommentar