Sider

tirsdag den 21. september 2010

Blomsterglæde og overflod

Naturen er rig og frydefuld.
Blomster i massevis giver mig glæde og lyst til, at være kreativ og lave buketter.
Hele dagen i dag, havde det regnet og hver gang der var lidt ophold i vejret og vi vågede os ud, startede skyerne igen deres tåre, over at sommeren er slut.

Foto. Hilbert Andersen

Efteråret lister sig ind på os og får os til at tænke, på hyggelige dage indendørs, men vi må også tænke på, at vi skal høste og gemme til den kolde vinter. Hygge er bl.a. en god film kakao og nybagte boller, eller en varm  kæreste sammen med en brændeovn der buldre. Vi må nyde hver en solstråle og det gør jeg. Når jeg kommen hjem, sidder jeg lige lidt i udestuen med døren åben mod haven. Jeg har evt. en dyne over mig, smelter og mærker solen sidste stråler i mit ansigt.

Her er lige dagens buketter. De skulle ud som gaver, men jeg fik dag lige lov til at glæde mig, medens jeg hentede blomsterne hos naboen, som sagde, at jeg måtte få alle dem jeg ville, blot ikke georginerne da de skulle bruge til kirkens høstgudstjeneste. Fint med mig, jeg elsker at se mulighederne i andre blomster. Buketterne duftede skønt pga en busk med jasmin duftende skærmblomster og de andre blomster var næsten alle meget holdbare.

Sikke et fyrværkeri




Også lige et billed mere af mig selv, dejligt at jeg for en gangs skyld var foran linsen og ikke bagved.

Foto. Hilbert Andersen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar