Sider

søndag den 2. januar 2011

Dybe vejrtrækninger og personlig / faglig udvikling

Jeg sad i kulden ca. minus 18 grader i Norge og nød at trække vejret frit. Det føltes som om, at det var den reneste og mest livgivende luft jeg havde fået. Opmæksomheden på at trække vejret og sende den livgivende luft rund i kroppen, som en ren energi. Der var en smuk oplevelse, i  opmærksomheden på at balancere energien i en yin yang meditations. Det var meget berigende. Bevidstheden om det smukke landskab og naturens skaft, både den skabende og den alt ødelæggende gav en meget livbekræftende oplevelse.

Jeg elsker at være i tæt kontakt med naturens kraft. Årstiderne, vinteren er særlig fordi alt liv samler sig, gå i dvale og forbereder at springe ud med en fornyende kraft. Bjergene i Norge bevidner om en stor skaber kraft og de er også en begænsende faktor, men så sandelig også en udvidende faktor, når vi suser ned at bjerget med ski på og mærke vores adrenalin drive os hele til vores ydelses grænser. Vi lever med hjertet helt oppe i halsen. Vinter er farligt simpelthen fordi, det er glat og koldt, og der er ikke nogen næring at hente i naturen.

Jeg har opdaget, hvor dårligt den måde jeg lever livet på, kan være for mig, for jeg glemmer, som så mange andre, at trække vejret dybt og forbinde mig med min krop. Jeg har fornyenligt genkaldt den dag, for nogle år siden, hvor jeg kørte galt. Jeg huskede pludseligt den følelse af, ikke at have kontakt til kroppen, fordi jeg var så meget i hovedet med at huske, planlægge og strukturere. Automatpiloten var slået til og hovedet styrede, der var ikke kontakt til mit hjerte og min krop.

Jeg har inden for det sidste stykke tid mødt mange kvinder, som efter tiden med børne forpligtigelser opdager, at de ikke længere kan sidde deres krops signaler over hørrige. De oplever utilfredshed, manglende evne til at strukturere og de føler sig presset og stresset.

Nogle af kvinderne gå lange ture, andre danser zumba eller træner i motionscentre og nogle slår sig på Yoga, de kan alle mærke vigtigheden af at få en øget samhørighed med deres krop.
Vi skal lærer at tage os kærligt af og prioritere vores indre balance og egen tilfredshed, for derefter kan vi være noget for fællesskabet, arbejdsmarkedet og i parforholdet.



















Hermed en kærlig hilsen om dybe vejrtrækninger og god kropskontakt med dig selv.

Godt Nytår
Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar